Rugpjūčio 4 dieną, liturginis kalendorius mini šventąjį Joną Mariją Vianėjų – didį kunigą, uolų sielų ganytoją ir nuodėmklausį.
Jonas Marija Vianėjus gimė mažame pietrytinės Prancūzijos Dardilly kaime 1786 metų gegužės 8 dieną, neturtingų valstiečių šeimoje. Vaikystę praleido ganydamas galvijus. Rašto pramoko būdamas jau septyniolikos metų, tačiau nuo pat vaikystės atmintinai mokėjo pamaldžios motinos išmokytas maldas. Iki kunigystės šventimų jam teko nueiti nelengvą kelią, kupiną visokių kliūčių ir nesusipratimų. Norėjo tapti kunigu, tačiau mokslai jam buvo sunkiai įkandami. Knygų jis imdavosi taip atkakliai ir užsispyrėliškai tarsi koks kalnietis, tačiau kai tekste prasidėdavo filosofiniai samprotavimai, jam tarsi kokia migla užtemdydavo protą. Niekas nebūtų lažinęsis nė iš sudilusio skatiko dėl šio nerangaus jaunuolio, kuris lankė abato Beilio (Belley) mokyklą Ekulyje (Ecully). Abatas Beilis daugelį kartų norėjo jam pasakyti: „Vaikeli, šie mokslai ne tau. Susirask kokį amatą ir toliau mylėk Dievą.“ Tačiau jaudinantis jaunuolio atkaklumas, jo gilus pamaldumas abatą kaskart priversdavo dar luktelti. Išmintingi ugdytojai sugebėjo dėmesį skirti ne vien ribotiems žmogiškiems sugebėjimas, bet visų pirma iš jo spindinčiam nepaprastam šventumui. Po abejonių, ašarų, daugybės nesėkmių, jau būdamas 29 metų kunigas Vianėjus aukojo pirmąsias Mišias. Tai įvyko 1815 m. rugpjūčio 13 d., praėjus dienai po Vaterlo mūšio. Bet šis istorinis nukrypimas niekaip nesusijęs su šiuo nuolankiu kaimo kunigu, kuriam buvo duotas tik leidimas aukoti šv. Mišias, bet ne klausyti išpažinčių, nes per moralinės teologijos egzaminą jis taip susikirto, jog vyresnieji palaikė dideliu pavojumi tikintiesiems leisti jam sėstis į klausyklą. Keistas likimas teko tam, prie kurio, jam gavus vyresniųjų sutikimą šventimams, nutįs ilgiausios pas jį atlikti išpažintį prašančių atgailautojų eilės.
Abatas Beilis, nenorėdamas nepatyrusio jauno kunigėlio iš karto įstumti į chaotišką gyvenimą, panoro palaikyti jį prie savęs. Kunigas Vianėjus prie jo pasiliko keletą metų, kurie jo dvasinei raidai buvo be galo vertingi ir leido įgyti patirties, reikalingos nelengvame kunigo darbe. Šiai praktikai baigiantis, vyresnieji, manydami, kad jis jau geba žingsniuoti savo paties kojomis, paskyrė jį kapelionu į Arsą, nedidelį vargingą kaimelį Dombes aukštumoje, su kiek daugiau nei dviem šimtais gyventojų, susikimšusių nameliuose šiaudiniais stogais.
Kunigas Vianėjus (jam tada buvo trisdešimt dveji) savo paskyrimo vietą vieną žiemos dieną pasiekė pėsčiomis, purvinais suklypusiais batais ir ant pečių nešinas kuprine. Tais laikais tokiuose kaimeliuose kaip Arsas grįžusieji iš revoliucinių bei Napoleono karo žygių atvirai rodė abejingumą religiniams dalykams. Todėl, kai pirmąjį rytą atidarė bažnyčios duris, ją rado pustuštę ir taip buvo ir kitą dieną, ir pirmąjį, ir kitus sekmadienius...
Jaunasis kaimo klebonas nenusiminė ir nelipo į sakyklą barti netikinčių parapijiečių. Jis teikė pirmenybę ne tuščioms kalboms, o sąžiningo gyvenimo, darbo, neturto, maldos, pasninko ir atgailos pavyzdžiui. Taip po kiek laiko jį atvirai ignoravę parapijiečiai suprato, jog tarp jų gyvena žmogus, kuris nejuokauja, kuris tiki Evangelija iš tiesų, ir tai įrodo darbais.
Pamažu bažnyčia ėmė pilnėti, o paskui joje jau nebepakakdavo vietos sutalpinti visiems tikintiesiems, kurie sekmadieniais susirinkdavo į šv. Mišias, arba tiems, kurie paprastomis dienomis stumdydavosi eilėje prie jo klausyklos. Daugelis atvykdavo ir iš svetur: juos traukė garsas apie šio kunigo pavyzdinį gyvenimą ir jo begalinį reiklumą sau pačiam ir kitiems.
Savo, žinoma ne moksliškuose, tačiau aistringuose pamoksluose jis su dideliu susirūpinimu, kaip tais laikais buvo populiaru, kalbėdavo apie baisius tikrovės dalykus: mirtį, pragarą, bausmes, tuo sukrėsdamas klausytojus, paprastus žmones, ir paskatindamas juos atgailauti bei keisti savo gyvenimą.
Tačiau jo griežtumą švelnindavo begalinis gerumas ir dosnumas. Jis neturėjo nieko, tik drabužius, kuriuos dėvėjo, tačiau, jeigu sutikdavo kokį nelaimėlį, kurio batai buvo labiau suplyšę nei jo, iš karto pasiūlydavo mainytis. Kartą jis pasikeitė net ir kelnėmis, savąsias nusimovė už gyvatvorės.
Žodžiu, Arse ir jo apylinkėse nelabasis neberado nei vienos aukos, todėl, kaip pasakoja pirmieji biografai, įtūžo taip, jog vargšo klebono, kankindamas jį ir dieną ir naktį, gyvenimą pavertė nebepakenčiamu.
Nepaisant begalinio nuovargio dėl nesibaigiančių kovų ir kančios, dėl dvasinių prieštaravimų, kuriuos jam kėlė stiprus tobulumo troškimas, šventasis kaimo klebonas sugebėdavo kasdien dvylika ar net keturiolika valandų išbūti klausykloje, – o tai jį nualino tiek fiziškai, tiek ir dvasiškai. Kartą norėdamas išvengti aplink jį besispiečiančios minios ir dar ne visiškai pasveikęs nuo sunkios ligos, kuri jį vos neprivedė prie mirties, jis pabėgo iš Arso ir prisiglaudė savo gimtajame kaime. Tačiau vėl turėjo grįžti į parapiją, pamiršti savo paties vargus ir susitaikyti su mintimi, jog yra savo bažnyčios ir savo klausyklos „kalinys“.
Fiziškai išsekęs jis mirė 1859 m. rugpjūčio 4 d. būdamas septyniasdešimt trejų metų. 1925 metais Pijus XI jį paskelbė šventuoju, o 1929 metais – visų pasaulio klebonų ypatinguoju globėju.